• يکشنبه ١٥ بهمن ١٤٠٢-١٦:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤١٨
پیرهادی تذکر داد

لزوم رفع انحصار برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، بر ضرورت ورود خودروسازان دیگر در حوزه نوسازی تاکسی های فرسوده و رفع انحصار در این زمینه، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سیزدهمین جلسه صحن شورا، گفت: یکی از معضلاتی که مسبب کندی نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی شده این است که مجموعه تاکسیرانی فقط با یک خودروساز در این زمینه کار می کند. اگر شهرداری پیگیری کند تا یک یا چند خودروساز دیگر را کنار ایران خودرو  قرار دهد و سلطه انحصار رفع گردد؛ با ایجاد فضای رقابتی، نوسازی ناوگان با سرعت بیشتری دنبال می شود.
وی افزود: نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی یکی از موضوعات مهمی است که ما وقتی با تاکسیرانان مواجه می شویم از آن حرف به عمل می آید که: مدتهاست که ثبت نام کردند و آماده اند تا خودروی خود را اسقاط کنند اما این اقدام صورت نمی گیرد. 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از صندوق کارآفرینی امید که این تسهیلات را برای تاکسی داران در نظر می گیرد؛ خواستار شد تا سرعت این کار را افزایش دهد تا برای خودروساز، بهانه‌ عدم تأمین اعتبار وجود نداشته باشد.
وی در پایان با اشاره به آلودگی هوا و مشکلات موجود و تردد دائمی تاکسی ها در شهر، خاطرنشان کرد: لازم است وزارت کشور و دولت، برای نوسازی خودرو های فرسوده تاکسیرانی، همکاری ویژه‌ای داشته باشند.
پیرهادی ضمن تسلیت درگذشت ناگهانی همکار دلسوز دکتر محمدامیرآبادی به خانواده ایشان و شهرداری، یادآور شد: این مرحوم با سعه‌ صدر در اکثر کمیسیون های شهرداری حضور می یافتند و با اشراف و تخصصی که داشتند در این مدت کوتاهی که در سمت مدیرکل پایش بودند؛ اقدامات خوب و اثرگذاری انجام دادند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: